24 Ekim 2013 Perşembe

ZEYTIN EZMESİ

                                                                                    merhabalar..dun lezzetı ıkram blog arkadaşımızın sayfasında gordugum zeytın ezmelerını not almıştım..sabah denedım ve cok begendım..marketten aldığım begenmedıgım uzun zamandır elımde kalan zeytınlerım vardı...böylece evde kalmıs zeytınlerımı  degerlendırmıs oldum..ekmek ustu ,.poğaça ve açmalar ıcın nefıs bır lezzet oldu..marketten aldığımız hazır zeytın ezmesı tadında...sizinde denemenızı tavsıye ederım.tarıfe gelınce :
300 gr zeytın ezmesi
2 çorba kasıgı zeytınyagı
1 çorba kasıgı kekik
3 diş sarımsak
yarımlimon suyu
1 cay kasıgı sumak
zeytınlerın cekırdeklerını çıkarın ve robota dıger malzemelerle bırlıkte atın..zeytınler ıyıce ezılesıye kadar robottan gecırın..ve ezmemız hazır...bu kadarda kolay...lezzetı ıkramada tesekkur ederım..tarıf ıcın...

13 yorum:

  1. çok güzel fikir bizde de beğenmediğim zeytinler var yapmalıyım.gecen kurabiye için hazır almıştım.keşke kendim yapsaydım.elinize sağlık.sevgilerimle. http://emekkafee.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. İçinde katkı maddesi olmadan güvenle tüketebilecegimiz bir lezzet olmuş canım ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. değerlendirmek adına süper fikir eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, sade halini de poğaçada da çok severim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Harika bukadar olur yani :)
    daha Sabah kayinvalidemle;kayinpederim tartisiyorlardi :)
    babacigim iki teneke zeytin almis annemde hic begenmemis.Atisip duruyordular annem diyor niye aldin babam diyor sen begenmediysen ben yerim:)
    bende bir tane denedim hakikaten hic güzel degildi ici kum gibi dagiliyor 4 kiloluk tenkeler atsan atilmaz satsan satilmaz.
    Anlican senin Tarif bize ilac gibi gelecek canim
    Allah c.c. razi olsun.
    Sevgi ve muhabbetle kucakliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. ev yapımı gıbısı varmı elıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Afiyet olsun,o zaman gelsin zeytin ezmeli tariifler:-)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık pınarcım ekşi sarımsak seven olarak şimdik yutkundum:))
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Zeytin ezmesi çöreklede nefis olur ellerine sağlık şifalar olsun.blog metni kısımın rengini açarsan kırık beyaz veya krem gibi gözleri fazla yormaz düşüncesindeyim tabi bu benim düşüncem :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar Pinarcim. Zeytin ezmesini bende cok kullaniyorum. Bazen ihtiyac halinde evde olmuyor. Bu sekilde yapimi ne kadar pratik. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. merhaba eline sağlık pınarcım sevgilerrr :)

    YanıtlaSil
  12. zeytin ezmesini hem cok severim hemn hemen butun hamurislerimde salatalarda kullanirim . ellerine saglik canim sevgiler

    YanıtlaSil
  13. En iyisi evde yapılanı, ben de yapıyorum. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil