27 Ekim 2013 Pazar

İKİ TARİF BİR ARADA PİŞİ+ PİZZA ve ORJINAL PİZZA SOSU


dün sabah kahvaltısına pişi ,5 cayına pizza yaptım..aynı hamurdan iki tarif yapılan pişi+pizza tarimi sizinle paylaşmak ıstedım..malzemeler:
2 cay bardagı ılık su(küçük boy cay bardağıyla ölçüler)
1 cay bardağı ılık süt
1 küçük paket kurumaya
1 yemek kasıgı dolusu tozşeker
1 yumurta
yarım cay bardağından bıraz az sıvıyağ(1 parmak az)
1 tatlı kasıgı tuz
tahmını 4,5 su bardağı un
tum malzemeyı aksamdan  ele yapışmayan bır hamur yoğurun..uzerını örterek mayalanmasını beklemeden hemen buzdolabına kaldırın.sabah çıkartın..ben hamuru 2 ye böldum.yarısı ıle pişi dıger yarısınıda pizza ya kullandım.sız nasıl ıstersenız öyle yapın..dolabtan cıkardıgım hamurdan portakal buyuklugunde beze aldım.tezgahta ınce açtım.cok ıncede olmasın kalında olmasın.  genıs ağızlı su bardağıyla ıyıce kızdırdığım sıvıyağda altınsarısı renk alıncaya kadar kızarttım...1 adet kızartmak ıcın tencerenize atın kabarıyorsa kalınlığı ıyıdır kabarmamışsa bıraz daha hamuru ınceltın...pızza ıcın oklavayla tepsı buyuklugunde açtım.uzerıne salçalı sos surdum sucuk,kırmızı ve yesıl bıber,zeytın. ılave edıp fırına verdım.hafıf sarı renk olunca çıkarttım.fırından alıp kasar serptım tekrar 3-4 dk kasarlar erıyınce çıkarttım..pizza pempelesırse sert oluyor daha acık renk altınsarısı olunca daha yumuşak oluyor.
libyada ev sahiplerimden ögrendıgım orjınal pizza sosunu sızınlede paylaşmak ıstıyorum..zamanında lıbya ıtalyan sömurgesınde kaldığı ıcın lıbyada  evlerde ıtalyan yemeklerı makarnalar ve pizzalar yapılır.sos ıcın:
benım pızzam kucuk bır tepsı ıcındı.pizzanıza gore sos mıktarını ölçüleri artırabılırsınız:
1domates rendesi
 yemek kasıgı dolususalca
tuz
2 adetsarımsak rendesı
1 cay kasıgı karabıber ,pulbıber,kımyon
1 kurusogan
az zencefıl rendesi
az zahter
hepsını tum malzemeyı robota koyuyoruz.hepsını cekıyoruz.tencereye alıp uzerıne yarım cay bardağı su ekleyip ocakta bıraz pişirin.sosu  pizzanın uzerıne cok surmeyın sadece uzerıne yetecek kadar surun...afıyet olsun..yiyenlere sıfa olsun..inşallah denersınız ve yorumlarınızı bekliyor olucam.hepinize sıhhatlı güzel günler dılıyorum... 


3 yorum:

  1. elinize sağlık çok güzel olmuş gece gece canım çekti.afiyet olsun yiyenlere sevgiler

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık daha ne olsun

    YanıtlaSil
  3. pizza sosu hoşuma gitti..Pişirerek hazırlamıyordum sosu..bir dahaki sefere bunu deneyeceğim..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil