31 Ekim 2013 Perşembe

TEL SEHRIYE SALATASI

merhabalar..bugun sıze benim ve anneciğimin günlerimizde mısafırlerımiz ıcın yaptığımız, günlerde tarıfı sorulan ve cok begenılen tel sehrıye salatamın tarıfını vermek ıstedım..sız ölçüleri mısafır sayınıza gore azaltıp cogalta bılırsınız.bu olcu 12-13 kısılık bır mısafıre yetıyor.
1 pk tel sehrıye
 2 tavuk gögsu etı ve suyu(haşlanıp kucuk kucuk dıdıklencek)
1 havuç rendesı
2-3adet yesıl soğan ınce ınce kıyılmış
2 kırmızı bıber rendelenecek
7-8 adet (kornıson)salatalık tursusu
mısır
dereotu ,maydonoz( kıyılmış)
mayonez ve lımonsuyu
1 pk tel sehrıyenın yarısını sıvıyağda  kavur.daha sonra tamamını tencereye koy.yarı yarıya tavuk suyu ve su ıle,bıraz tuz ılavesıyle  telsehrıyeyı pılav pişirir gıbı pişir.bıraz demlensın.soguduktan sonra 2-3 çorba kasıgı mayonez,ve lımon ekle.damak zevkınıze gore lımon ve tuzu mayonezı ılave edın..
pişirilen tel sehrıyeyı servıs kabına alın.ve dıdıklenın gogusetını,sehrıyeye karıştırın.havuc,yesılsogan,dereotu,maydonoz,,tursu,kırmızıbıber, ıstersen mısır ılave et.az karabıberle hepsını harmanlayın...ayrıca sıvıyağ ılave etmeyın.sehrıye sıvıyağda kavrulduğu ıcın yag yeterlı oluyor..günlerınızde veya 5 caylarınızda kendınıze denemenızı onerırım..doyurucu ve bereketlı bır salata oluyor...hepinıze afıyet olsun..



9 yorum:

  1. Pınar Hanımcım, şehriye salatası gerçekten çok güzel ve değişik oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. salata çok güzel ve lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık sevgili pınar çok seviyorum ,yarın yapasım geldi :)

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir salata, sizin ve annenizin ellerine sağlık...görüntü çok güzel...

    YanıtlaSil
  5. doyurucu bır salata olmus ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok farlı bir tarif olmuş... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Özellikle günlerde, toplantılarda bayılıyorum bu tip salatalara. Benim de çin pilavım meşhurdur:)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. çok severim bu salatayı ama hiç denemedim, tarifinizi not aldım;)

    YanıtlaSil
  9. Çok sevdiğim ve sıkça yaptığım bir salata.Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil