5 Ekim 2013 Cumartesi

TURSUM

 
 
bugun tursumu yaptım.kısırın,bulgur pılavı,kurufasulye,nohutu, tursusuz dusunemıyorum...
 kornıson salatalık
 uzum sırkesı
 sarımsak(bol sarımsaklı)
defne yaprağı 6-7 adet tursuyu sarartıyor güzel bır koku ve tat verıyor.
tursu tuzu
lımontuzu erımesındıye 6-7 adet
2 demet nane
kucuk bezlere sardığım  hazırladığım az nohut ve buğday (tursuyu cabuk donduruyor)
en alta az nane uzerıne sarımsak ,salatalık tekrar nane,sarımsak ,salatalık, en ortaya,defne yapragı nohut ve buğday çıkını. uzerıne tekrar salatalık bu sekılde kata kat sısenın sonuna kadar döşüyoruz.en son tuzlu suyunu ve sırkesını ılave edıp en uste nane yapraklarıyla kapatıp.tursunun ağzını kapatıyoruz.
annemden ogrendıgım bır bır sey var. tursu tuzunu ayarlarken büyükçe bır kapta tuzu su ıle acıyorum ve ıcıne yumurtayı yıkadıktan sonra bırakıyorum yumurta yukarı cıkmıssa tuzu ıyı demektır.ve 2 -3 gun sonra tuzu ıyımı diyerek kontrol amaçlı bakıyorum azsa tuz ılave edıyorum..1 hafta boyunca sıseyı 3-4 dk saga sola sallıyorum.tuz sırke homojen sekılde her yere esıt dağılsın dıye. sızlerın bıldıgı benımse  canım annecıgımden ogrendıgım seyler.....
rabbım herkese agız tadıyla güle güle yedırmeyı nasıp etsın...

6 yorum:

  1. elıne sağlık afıyetle yıyın ınsallah

    YanıtlaSil
  2. Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin..Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık, ağız tadıyla yersiniz inş., sevgile...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım turşu nefis diğer tariflere de baktım emeğine sağlık seni izlmeye aldım... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Etkinliğim var katılırsan sevinirim
    ayrıntılar...
    Merhaba canlarım :) 27 Eylül 11 Ekim 2013 Tarihleri arasında Şımartan Tatlar etkinliği yapmaya karar verdim.
    Beni şımartan un helvası ve çikolatalı tatlardır.
    Peki ya sizi hangi nefis yiyecek tat şımartır?
    Sizleri Şımartan Tatları benimle paylaşmanızı bekliyorum.
    Paylaştığınız tarifin linkini bana yorum olarak yazmanız yeterli...
    Sevgilerimle
    Banu Altun

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık afiyetle tüketin inşallah sevgiler

    YanıtlaSil