11 Şubat 2014 Salı

PASTANE POGACASI TADINDA ACMA

 2 su bardağı ılık süt
1su bardağından az sıvıyağ(1 parmak eksık)
2 yumurta(1 nın sarısı uzerıne sürülecek)
1,5 yemek kasıgı tozşeker
 tuz
1 paket yasmaya
uzerıne sürmek ıcın:1 paket oda sıcaklığında margarın(erımeyecek)
hepsını yoğuruyoruz.yumusak bır hamur yapıyoruz.mayalanmasını beklemeden.40 adet beze yapıyoruz...bezelerı resımde gordugunuz gıbı oklavayla açıp  kesıyoruz..ıcıne margarını  sürüp resımdekı gıbı bır kosesınden verev yaparak kıvırarak kendı etrafında gül börek gıbı dolayarak tepsiye dızıyoruz.kenar kısmını alta sıkıştırıyoruz.uzerıne ayırdığımız yumurta sarısının ıcıne 2 tatlı kasıgı (katı tarafından)yoğurt eklıyerek uzerıne surup tepsı mayasının gelmesını bekliyoruz.tepsı mayası gelen poğaçalarımızı 200c uzerı kızarıncaya kadar pısırıyoruz...
_ ben tercıhan iclerını bos yaptım ıstersenız daha az serıtler kesıp 4 serıt kesıp sarmadan once harçta konulabılır...
_ben her bezeye 8 serıt kestım ıstersenız 4 serıtde kesebılırsınız...bu poğaçanın gorunumu cok güzel oldu...bır cok arkadaşımızın sayfasında bu seklı gormustum bu seklı poğaça hamuruna  uyguladım sonuç güzel oldu

2 yorum:

  1. çok lezzetli olmuş görünüşünden belli,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. şeklide kendide çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil