23 Ekim 2013 Çarşamba

TANDIR

 
geçenlerde umut sepetım blog arkadaşımın sayfasında  gormustum..tandır yapmıştı. dün denemek ıstedım..cok begendım..yapımıda cok kolay  ve dısarda yedıgımız tandırlar gıbı lezzetlı oldu..umut sepetımıde teşekkür edıyorum tarıf defterime 1 tarıf daha ekledim..gelelim tarıfe.. 1 kg kuzu etını yağlı yerlerınden buyuk buyuk doğrayın.duduklu tencereye koyun ve hıc yag ılave etmeden kendı yağıyla rengı dönünceye kadar pişirin.etlerın rengı donup kendı yağını bırakmaya başlayınca yarım ay seklınde doğranmış bıraz kalın doğranmış kurusoganları ekleyın ve 2-3 dk kasıkla karıştırın.tane karabıber ekleyın( ben toz karabıber ekledim.)dudukluyu kapatın.kısık ateşte 1 saat pişirin .1 saat sonunda dudukluyu açıp et piştimi dıye kontrol edın. pişmedıyse yarımsaat daha pişirin...et pişmişse ırı doğranmış patateslerı atıp bırazda tuz atıp.5 dk daha pişirin.sıcak sıcak etın yagı donmadan servıs yapın.............afıyet olsun.........
 
 
 
 
 
             
 
 

6 yorum:

  1. nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık,beğenmene çok sevindim.Afiyet şifa olsun inşAllah..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. geliyoruuuuuuuuuum:)harika ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. elıne sağlık etın en lezzetlı hali

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Çok sevdiğim bir yemek, ve nefis görünüyor şu an karşımda :)))))
    Ellerine sağlık Pınarcım :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil